En liten presentation

Okej, nu är det ju inte bara mina IRL-kompisar som läser den här bloggen längre, så jag tänkte att det kanske vore på sin plats med en presentation. Jag är så fantasilös att jag tog en sån där lista med frågor och helt enkelt fyllde i den. Tycker ni det verkar trist kan jag locka med att det kommer en bild på en kattunge(!) en bit ner i listan. Håll till godo!

AlexandraHär är jag när jag är hysterisk-selfie-glad.

Namn: 
Alexandra Jannike Dahlberg

Ålder:
25 år

Född/Bor:
Gävle/Göteborg

Gör:
Läser till Webbkommunikatör på NBI, bloggar och försöker säga vad jag tycker om saker.

Har du några husdjur?
Katterna Siska och Aslan.

Katter

Mjauu!

Vad tycker du om?
Att fullkomligt nörda ner mig i saker (Harry Potter, Doctor Who, tv-spel, fantasy), sjunga musikalsånger när jag diskar och när folk vill diskutera feminism. Och visor!

Nämn tre bra egenskaper hos dig själv:
Smart, driftig och kreativ.

Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv:
Oförmågan att hålla det städat runt mig, att jag alltid tror att gäng som skrattar på spårvagnen skrattar åt mig och att jag somnar så lätt när jag sitter still. 

Vad är du rädd för?
Att inte vara omtyckt, höga höjder och att misslyckas med saker jag tar mig för.

TakvandringHär trotsar jag min höjdrädsla på en takvandring med min syster och min pappa.

Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
Att jag, numera, oftast vågar säga ifrån när folk beter sig idiotiskt.

Det roligaste jobbet du haft/har:
Den enda gång jag faktiskt fått betalt för att skriva. Oslagbart!

Har du körkort och egen bil?
Körkort, ja. Jag tänker in i det längsta undvika att skaffa bil om jag verkligen inte behöver det. Kollektivtrafik ftw!

När grät du senast?
Igår. Men så gråter jag också över saker som dessa: Sitcoms (typ vartannat avsnitt av Vänner), flashmobs (det är så fint när folk går ihop och gör något tillsammans!), små barn som pratar orättvisor på Youtube (how can you not?).

När skrattade du senast?
För typ en timma sedan när jag såg Ellen DeGeneres prata om Bic-pennan för tjejer. Och sen igen när jag började tänka på Nanna Johanssons blogginlägg om samma penna.

Vad var du rädd för när du var liten?
Mårran. Herregud. Sprang hem från en kompis kalas för att jag var rädd att hon skulle dyka upp. Men jag tyckte väldigt synd om henne också.

MårranYikes.

Vad ville du, som liten bli när du blev stor?
I denna ordning: Popstjärna, konstnär, författare och skådespelare. Nu vill jag bli författare igen.

Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv?
Min relation till min lillasyster, när jag fick ett förstahandskontrakt i Göteborg och när jag bestämde mig för att satsa på skrivandet på riktigt.

Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv:
Mycket av det jag skriver om här i bloggen. Och när min morfar dog, alldeles för tidigt.

Har du någonsin sportat?
Började träna långsvärd för en tid sedan. Mitt första seriösa försök till att sporta någonsin. Det är läskigt men spännande.

Någon du ser upp till?
Min morfar, för att han alltid hade så starka (och bra) åsikter. Min syster för att hon är modig. Och Veronica Mars för att hon är en grym förebild, även om hon är hittepå.

Har du varit utomlands någon gång?
Yes.

Vilken plats var finast?
Får nog säga Cassis, utanför Marseille. Havsvy, boule-spelande pensionärer, les Calanques (nedan) och lugn och ro.

Les CalanquesHur kan man inte gilla det här?

Har du piercing eller tatuering?
En g-klav på handleden och teatermasker på axeln. Samt ett gäng hål i öronen.

Storstad eller Landet
Andra lång eller Avenyn
Kött eller Vegetariskt
Vin eller Öl
Sommar eller Vinter
Vår eller Höst
Flyg eller Tåg
Bil eller Buss

Så, nu känner ni mig superbra ju! Men vill man veta ännu mer så får man gärna fråga mig här, helt anonymt om man vill. Jag svara på nästan allt.

Med det tackar jag för idag!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

