Ett rop på hjälp

Att börja i skolan tar verkligen på hjärnkapaciteten. Det är som att min skalle är för full av marknadsplaner, SWOT-analyser och positionering för att intressanta och roliga idéer till blogginlägg ska få plats! Dessutom håller jag också på att slutföra ett bilderboksprojekt samt förbereda en flytt i slutet av månaden. Men jag vill verkligen fortsätta blogga regelbundet, och ska göra mitt allra bästa för att hålla uppdateringstakten i vettig fart. Så hjälp mig gärna med lite inspiration! Vad tycker DU att jag ska skriva om? Har du tips på några inspirerande blogginlägg, artiklar eller ämnen? Jag har nog inte bloggat länge nog för att ha helt slut på tankar, jag måste bara se till att jag orkar få igång dem när skolan är slut.

AlexandraSå här ser jag ut när jag försöker tänka just nu.

Men som sagt: Har du några idéer om vad ni skulle vilja läsa om här på bloggen? Något ni undrar över min åsikt om? Give it to me, så ska vi hoppas att skolan sliter lite mindre på min söta hjärna när jag kommit in i studentrytmen igen.

Ciao!

2 kommentarer

Filed under Allmänt

2 responses to “Ett rop på hjälp

  1. paulina jacobsson

    Ciao ciao!
    Apropå flickor och skolan. Varför inte skriva om att många flickor med bokstavsdiagnoser, typ adhd och add, aldrig blir upptäckta. Särskilt de med add som sitter stilla och är tysta och därför inte ”stör”. Fast koncentrationssvårigheterna finns kvar och följden blir att de bara betraktas som dumma. 😦 Annars kommer jag att tänka på att de flesta dirigenter är män och det verkar finnas en märklig fördom att de dirigerar bättre. Varför?

    • Det är verkligen ett intressant ämne! Har själv läst en hel del om det, eftersom att jag själv inte kände till att det var ett problem innan. Ska lägga det ämnet på min lista!

      Och just det, du hade väl delat en artikel om det på Facebook? Ska genast kolla in den 🙂 Tack!

Kommentera

